معرفی 5 مکان مناسب برای یادگیری و استفاده از پدل برد در تهران

معرفی مکان های یادگیری ورزش پدل برد در تهران

پدل برد برعکس سایر ورزش‌های آبی نیازی به بسترهای خاص مانند موج دریا در موج سواری ( مصنوعی یا طبیعی )، شفافیت و عمق آب در غواصی، باد و فضای بزرگ در  ورزش‌های سرفینگ و کایت سواری ندارد. اگر علاقه‌مند به این ورزش هستید به راحتی خواهید توانست در اکثر نقاطی که در آن آب آرام قرار دارد به این ورزش مشغول شوید. ما در مقاله پیش رو ۵ محل مناسب برای استفاده از پدل برد در تهران و اطراف این شهر را معرفی می‌کنیم.

محل‌های معرفی شده یا به صورت حفاظت شده و سازماندهی شده بوده که در بعضی موارد امکان یادگیری و آموزش حرفه‌‌ای پدل برد در آن وجود دارد، یا به صورت طبیعی و بکر بوده که نیاز به مراقبت شخصی و در نظر گرفتن موارد ایمنی بیشتری خواهد داشت.

مکان‌های مناسب پدل برد در تهران

قبل از هرچیز اگر با ورزش پدل برد آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه در اردومگ را در رابطه با ماهیت ورزش پدل برد مطالعه نمایید.

پدل برد در تهران، دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر در منتهاالیه غرب تهران، سالها است که به عنوان تفرج گاه پایتخت نشینان برای استفاده در روزهای آخر هفته شناخته شده است. انواع ورزش‌های آبی و تفریحی در این دریاچه دایر بوده و به طور تخصصی انجام می‌شود. پدل برد نیز یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های این دریاچه است که تحت نظر مربیان رسمی ورزش‌های آبی و موج سواری آموزش داده شده و قابل استفاده است.

دریاچه چیتگر ورزش آبی قایق سواری پدل برد

پدل برد در دریاچه چیتگر یکی از بیاد ماندنی ترین تجربه‌های شما خواهد بود. اگر شما تخته پارو زنی ایستاده شخصی هم دارید، با هماهنگی مربیان و ناظران مجموعه امکان استفاده از محیط دریاچه برای شما فراهم خواهد بود. همچنین پدل بردها در انواع مختلف در دسترس علاقه‌مندان برای اجاره در این مجموعه آماده خدمت رسانی است.

خدماتی که در مجموعه شهدای خلیج فارس ارائه می‌شود

آموزش و تعلیم ورزش پدل برد تحت نظر مربیان

در مجموعه چیتگر تهران، آموزش ورزش پدل برد تحت نظر مربیان کار آزموده و مجرب انجام می‌شود. امکانات ایمنی و تجهیزاتی این مجموعه مناسب بوده و همه علاقه‌مندان از سن ۷ سال به بالا امکان استفاده از این مجموعه را خواهن داشت.
برای آشنایی با پارو زنی ایستاده و یادگیری این ورزش می‌توانید مقاله ما در خصوص آموزش پدل برد را در اردومگ مطالعه کنید.

اجاره تجهیزات جانبی

کلیه تجهیزات مرتبط با این ورزش، در مجموعه شهدای خلیج فارس به صورت اجاره‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. اگر نیاز به این تجهیزات دارید، تجهیزات پدل برد در تهران در این مجموعه به شما قابل واگذاری است.

استفاده از محیط دریاچه با پدل برد شخصی

تحت شرایط و ضوابط مشخص، امکان استفاده از محیط دریاچه با هماهنگی مسئول مربوطه و با استفاده از تجهیزات شخصی وجود دارد. شما در دریاچه چیتگر تهران می‌توانید به راحتی اقدام به استفاده از پدل برد شخصی خود نمایید.

پدل برد خانم ها در دریاچه چیتگر

پدل برد در حاشیه تهران، دریاچه فشافویه

دریاچه فاشوفیه تهران واقع در جنوب شهر، و در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی چندسالی است که مورد توجه علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی قرار گرفته است. این دریاچه که به صورت مصنوعی و برای تعدیل هوای تهران ساخته شد، اکنون علاوه بر ایفای نقش در زمینه تعدیل هوای پایتخت، برای پایتخت نشینان خدمات تفریحی گوناگونی ارائه می‌کند.

دریاچه فشافویه تهران مناسب تفریحات آخر هفته

جت اسکی، کایت سرفینگ، پدل برد و اسکی روی آب از ورزش‌هایی است که در این دریاچه امکان استفاده از آن وجود دارد. نکته قابل توجه این است که عموم علاقه‌مندان در این دریاچه از تجهیزات شخصی خود استفاده می‌کنند. اگر قصد استفاده از ورزش پدل برد در تهران را دارید و دسترسی شخصی به ابزار و تجهیزات این ورزش برای شما میسر است، می‌توانید از این دریاچه استفاده نمایید.

همچنین با توجه به رویکرد مدیریت این مجموعه، امکان استفاده از ورزش‌های جدید نیز وجود دارد. فویل سرفینگ یکی از ورزش‌هایی است که در صورت دسترسی به تجهیزات آن به راحتی قادر خواهید بود در این دریاچه از آن استفاده نمایید.

دریاچه فشافویه موج سواری و پدل برد

حتما پیشنهاد میکنیم، قبل از مراجعه به این دریاچه از باز بودن و در دسترس بودن خدمات مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

تجربه پدل برد در دریاچه آزادی تهران

یکی دیگر از مکان‌های قابل استفاده برای تجربه یا استفاده از ورزش پدل برد در تهران، دریاچه مصنوعی استادیوم آزادی است. این دریاچه برای استفاده ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی ساخته شده است. خصوصا اگر اهل ورزش باشید، حتما یکبار تا به حال از نزدیک شاهد ورزش و تمرین ملی پوشان ورزش‌های آبی مانند کایاک در این دریاچه بوده‌اید.

اگرچه امکان دسترسی و کسب مجوز برای استفاده از پدل برد در این دریاچه چندان راحت نیست، اما با توجه به استاندارد بودن محیط و فضای ورزشی، این محل یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای تجربه یا استفاده حرفه‌ای ورزش استند آپ پدل بردینگ است. بنا بر این حتما پیشنهاد می‌کنیم سختی این کار را به جان بخرید و از ثمره آن لذت ببرید.

همچنین امکان برگزاری مسابقات پدل برد با هماهنگی مسئولان مجموعه به صورت خصوصی یا عمومی در این ورزشگاه ممکن است. بنابر این علاقه مندان به فعالیت‌های تورینگ یا ریسینگ ( Racing Paddle Board ) می‌توانند از این مجموعه برای تمرینات یا مسابقات خود استفاده نمایند.

دریاچه سد لفور مناسب استفاده از ورزش های آبی است

دریاچه لفور در نزدیکی تهران

دریاچه سد لفور اگر چه داخل تهران نیست، ولی برای تهران نشینان می‌تواند یک محل مناسب برای استفاده از پدل برد باشد. دریاچه سد لفور یا سد البرز، در نزدیکی شهر سوادکوه با فاصله حدود 4 ساعت از تهران قرار دارد. برای استفاده از این دریاچه در بعضی از نقاط نیاز به مجوز خواهید داشت. اما در بالا دست دریاچه و دور از سد، امکان استفاده از دریاچه وجود خواهد داشت.

قایق سواری در دریاچع لفور سد البرز

اگر قصد استفاده از پدل برد در تهران را دارید و همچنین ابزار و وسایل شخصی در اختیار دارید، دریاچه سد لفور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از این تفریح، برنامه یک سفر کمپینگ چند روزه را تهیه کنید. شما‌ می‌توانید برای این منظور از راهنمایی‌های موجود در فروشگاه کوهنوردی و کمپینگ اردو360 استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید برای خرید پدل برد از این فروشگاه استفاده نمایید.

دریاچه لفور مناسب پدل برد

دریاچه سد نمرود فیروزکوه

برای پدل برد در تهران حتما لازم نیست از دریاچه‌های مصنوعی داخل شهر استفاده کنید، در فاصله 2 ساعتی تهران دریاچه سد نمرود قرار دارد. امکان استفاده از دریاچه سد نمرود برای مقاصد تفریحی وجود دارد. البته که برای استفاده تفریحی حتما ملزم به حمل لوازم و تجهیزات شخصی خود خواهید بود.

دریاچه سد نمرود مناسب قایق سواری

شما برای استفاده از پدل برد در تهران یا سایر شهرستان‌ها از چه محل‌هایی استفاده می‌کنید؟ تجربه‌های خود را از طریق بخش نظرات همین پست با ما درمیان بگذارید.

فرشته علی زاده
ارسال دیدگاه