چک لیست لوازم سفر قابل چاپ! نسخه فوق سبک 30 لیتری

چک لیست لوازم سفر قابل چاپ! ( نسخه فوق سبک )

یکی از هیجان انگیزترین لحظات سفر، در همان ساعات اولیه و قبل از شروع سفر تجربه می‌شود. انتخاب لوازم مورد نیاز و چیدمان کوله پشتی برای شروع سفر از هیجان انگیزترین لحظاتی است که هرفرد قبل از سفر تجربه می‌کند. انتخاب صحیح و آگاهانه وسایل سفر در همین لحظه، تضمینی برای آسایش شما در طول سفر خواهد بود. برای این موضوع شما نیاز به یک چک لیست لوازم سفر خواهید داشت که بر اساس نیازهای شما و همچنین سلیقه شما تهیه شده باشد. در این صورت هیجان کوله بستن شما تا انتهای سفر با آسایش خاطر و راحتی حاصل از سبکی و اندازه بودن بارتان همراه شده و تجربه سفر شما را دوچندان دلپذیر خواهد کرد.

ما بر اساس تجربه خود و دوستان بکپکرمان یک چک لیست لوازم سفر با قابل شخصی سازی برای شما آماده کرده‌ایم. این لیست شامل کلیه مواردی می‌شود که شما در سفرهای برون شهری خود در یک کوله ۳۰ لیتری می‌توانید حمل کنید. راهنمای ارائه شده برای انواع سفرهای هیچهایکی، بومگردی، سفرهای بکپکی به خارج کشور و سفرهای مشابه داخلی تهیه شده است و جوابگوی تمام نیازهای شما خواهد بود، خصوصا اگر تمایل شما به حمل لوازم و تجهیزات مختصر ولی مفید است این راهنما مخصوص شما تهیه شده است.

چک لیست لوازم کمپ و طبیعت گردی

درصورتی که برنامه سفر شما به هدف کمپینگ در طبیعت و مکان‌های بکر انجام می‌شود حتما پیشنهاد می‌کنیم چک لیست لوازم سفر طبیعت گردی ما را مشاهده کنید. در این چک لیست توضیحات کاملی در خصوص لوازم و تجهیزات مورد نیاز و نحوه حمل و نگهداری آنها در طبیعت درج شده است.

۱۲ قانون طلایی سفر سبک!

پیش از مشاهده لیست تجهیزات سفر، لازم است نکاتی در رابطه با نحوه انتخاب لوازم، پک کردن آنها و همچنین حمل آن در سفرهای بکپکی و خارج از شهر بدانید. شاید برای شما هم عجیب باشد که چگونه همه لوازم یک سفر در درون یک کوله ۳۰ لیتری جای می‌گیرد، ما برای این موضوع از ۱۲ قانون طلایی استفاده می‌کنیم که با رعایت آن همواره نه تنها وسایل شما درون کوله جای خواهد گرفت، بلکه فضایی برای استفاده در طول سفر نیز درون کوله شما خالی خواهد ماند!

۱. لباس‌های خود را رول کنید! لوله کردن لباس‌ها قبل از قراردادن درون کوله، موجب خروج هوای اضافه لباس شده و همچنین جایگیری آن درون کوله راحت تر از قبل خواهد بود. ضمنا اگر بتوانید این کار را اصولی انجام دهید، لباس شما کمتر چروک می‌شود.

۲. همیشه به گزینه خرید یا استفاده از وسایل اشتراکی سایر همسفرهایتان فکر کنید! برای مثال لازم نیست در یک سفر دسته جمعی همه افراد خمیردندان، یا مواد شوینده خود را حمل کنند، اگر یک نفر اینکار را انجام دهد، بار به طور مساوی بین اعضا تقسیم می‌شود.

۳. لباس‌های محدود لزوما به معنای یکنواختی نیست. شما می‌توانید در طول سفر از بازارهای مقصد لباس تهیه کنید، چه بسا که لباس‌های جدید شما ارزانتر و با کیفیت تر از لباس‌های فعلی شما باشد!

۴. همیشه گزینه شستن لباس‌ها یا استفاده از خدمات محلی شست و شوی لباس را در نظر بگیرید، لذا لازم نیست حتما برای کل دوره سفر خود البسه کافی حمل کنید. صرف همراه داشتن چند تکه لباس و شست‌و‌شوی نوبتی آنها نیاز شما را برطرف کرده و کوله شما را سبک خواهد کرد.

۵. از برداشتن لوازمی که برای روزهای مبادا استفاده خواهد شد بپرهیزید، حداقل این اقلام را در کناری قرارداده و بعد از اینکه کوله شما با لوازم ضروریتان پر شد، نسبت به نگهداشتن یا صرف نظر از حمل آنها فکر کنید.

۶. به خودتان برای انتخاب لوازم و پک کردن کوله وقت بدهید. بهترین حالت زمانی است که وسایل سفر خود را یک یا دو روز قبل از سفر روی زمین و در جلوی چشم قرار می‌دهید و در طول مدت زمانی که به زمان سفرتان نزدیک می‌شوید به آنها فکر می‌کنید.

۷. به لباس‌ها و لوازمی که همیشه آخر سفر بلا استفاده می‌مانند فکر کنید، خصوصا در مورد خانم‌ها پیشنهاد می‌شود حداکثر یک یا دو لباس محبوب خود را انتخاب کرده و همراه داشته باشید، باقی سوگلی‌هایتان را برای سفرهای بعدی در نظر بگیرید!

۸. از انتخاب‌های خود اطمینان حاصل کنید، این کار به شما اعتماد به نفس و آسایش خاطر می‌دهد. لوازم و البسه خود را یکبار قبل از پک کردن امتحان کنید و رضایت خود را در خصوص حمل آنها بگیرید! ( در مورد ست کردن لباس‌ها این روش بسیار کاربردی است)

۹. در ادامه بند ۸، حتما دقت کنید لباس‌هایی انتخاب کنید که بتوانید با یکدیگر بپوشید! انتخاب رنگ‌های خاص یا مدل‌هایی که با همه لباس‌ها سازگار نیست، انتخاب‌های شما را در طول سفر محدود می‌کند.

۱۰. از لوازم مخصوص سفر استفاده کنید، برای مثال از حوله‌های معمولی در پک خود به هیچ عنوان استفاده نکنید، یا لباس زیرهای مخصوص سفر داشته باشید که سریع‌تر خشک می‌شوند. این کار به سبک کردن کوله و همچنین چالاکی شما در سفر کمک بسزای می‌کند.

۱۱. همواره استفاده از تکنیک پوشش لایه ای، بهتر از استفاده از البسه ضخیم و گرم برای شرایط سرد و زمستانی است. به جای یک لایه گرم، چند لایه متوسط و نازک انتخاب کنید، در این صورت کنترل شما هم روی میزان گرما بهتر خواهد شد و هم البسه متفاوتی خواهید داشت. البته که حجم کمتری از کوله شما هم اشغال می‌شود.

۱۲. تا به حال به امکان پست لوازم بلا استفاده فکر کرده اید؟ شما به راحتی می‌توانید در طول سفر و با هزینه بسیار کم وسیله مازادی که در ادامه سفر به کار شما نمی‌آید به منزل خود پست کنید. در این صورت فضای کوله شما برای ابزار و لوازم جدید باز خواهد شد.

چک لیست لوازم سفر پیشنهاد برای سفرهای بکپکی سبک!

یک کوله مناسب سفر باید حداقل‌هایی را داخل خود داشته باشد که نیازهای اولیه هر کسی است، بعد از آن نوبت به تجهیزات خاص و شخصی می‌رسد که بسته به سلیقه شخصی، نوع سفر و نیازهای افراد امکان اضافه یا کم شدن دارند. حتما بهتر است قبل از فکر کردن در مورد لوازم سفر و دریافت چک لیست لوازم سفر از اردومگ، ۷ گروه لوازم ضروری خود را که در هر سفر باید همراه داشته باشید بشناسید.

البسه: البسه اولین نیاز و مهمترین نیاز شما در هر سفر است، البسه روزمره مناسب، لباس راحتی، لباس زیر، جوراب و کلاه و دستکش بسته به فصل سفر از جمله مواردی است که باید به فکر آنها باشید. همچنین در صورت سفر به مناطق خاصی که امکان شنا وجود دارد حمل البسه شنای خود را فراموش نکنید.

لوازم ضروری خواب: لوازم ضروری خواب شامل بالش شخصی (طبیعتا بادی) و لباس راحتی مورد نیاز برای خوابتان می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید ملحفه سفری همراه داشته باشید که در هنگام استراحت علاوه بر راحتی و حفظ دمای بدن، موارد بهداشتی را نیز رعایت کرده باشید. ( ملحفه‌های سفری در ابعاد بسیار کوچک قابل تهیه هستند )

لوازم بهداشتی (و آرایشی) شخصی: این لوازم شامل حوله شخصی ( حتما از نوع سفری )، شوینده‌های مورد نیاز ( در بسته بندی سفری و کم حجم با حداقل تنوع!) می‌شود. همچنین برای خانم‌ها و آقایان لوازم شخصی دیگری مانند کیف لوازم آرایش یا کیف اصلاح در صورت نیاز حتما باید حمل شود، پس این موارد راهم در گوشه ذهن خود داشته باشید.

کفش: حمل یک کفش اضافه راحت تر نسبت به کفش اصلی خود از اوجب واجبات است، این کفش می‌تواند صندل‌های سبک یا اصطلاحا انگشتی باشد، یا حتی می‌تواند یک صندل طبیعت گردی یا کفش اضافه شهری باشد. در هر صورت در مورد وزن کم و حجم این کفش حتما حساسیت داشته باشید.

وسایل و لوازم الکتریکی: به فکر لوازم الکتریکی مورد نیاز خود باشید، این لوازم شامل شارژر لوازم شما، پاوربانک، کابل شارژ و هر آنچه که نیاز خواهید داشت می‌شود.

لوازم خوراک و صرف غذا: شما در طول سفر خود همیشه در رستوران و اقامتگاه‌ها غذای خود را صرف نمی‌کنید، همچنین ممکن است بارها با پیشنهاد شریک شدن یا امتحان یک غذای نطلبیده مواجه شوید. همراه داشتن ابزار صرف غذای شخصی قابل شست‌و‌شو مانند لیوان، قاشق و چنگال، چاقو و درب بازکن از واجبات هر سفری خصوصا سفرهای بک پکی است. ( در مورد چاقو مراقب قوانین محلی باشید! )

داروها و کمک‌های اولیه: داروهای شخصیتان اولین و آخرین موردی است که حتما باید چک کنید. یکبار در زمان بستن کوله و یکبار پس از بستن آن حتما به همراه داشتن داروهای مورد نیاز شخصی خود دقت کنید، همچنین دفترچه بیمه و یک پک اولیه کم حجم از کمک‌های اولیه شامل چسب زخم و گاز استریل در صورتی که به سفرهای برون شهری می‌روید کافی خواهد بود.

در نهایت ما برای شما آرزوی سفری خوش و پر از تجربه های جدید داریم. شما می‌توانید از طریق کامنت همین صفحه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید، منتظر نظرات شما هستیم.

پیشنهاد میکنیم از وبلاگ زوج توریست، بنام نوماد برای اطلاعات بیشتر در رابطه با آماده شدن برای سفر بازدید کنید.

ابراهیم موسوی
ارسال دیدگاه